preloader

بهترین مرکز اوتیسم غرب تهران
کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک

درمان اوتیسم

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین کلینیک و مرکز اوتیسم غرب تهران

اختلال اوتیسم یا بیماری اتیسم در بهترین کلینیک و مرکز اوتیسم غرب تهران قابل درمان است. بیماری اوتیسم (ASD) اختلالی رشدی عصبی می باشد که متاسفانه میزان شیوع آن در حال افزایش است. تاکنون علت اوتیسم نامشخص است ولی عواملی مانند داروها، ژنتیک(ارث)، سن بالای والدین و چند عامل دیگر در ایجاد این بیماری نقش دارند. بیماری اوتیسم از نظر شدت درگیری به 3 سطح اوتیسم خفیف، اوتیسم متوسط و اوتیسم شدید تقسیم می شود. هر چه سطح اوتیسم شدیدتر باشد علائم بیشتری در کودکان و بزرگسالان مشاهده می کنیم. علائم اوتیسم معمولا به صورت اختلال در تعاملات اجتماعی، اختلال در ارتباط برقرار کردن با دیگران و رفتار ها و علایق کلیشه ای در کودکان و بزرگسالان دیده می شود. ظاهر و چهره کودکان اوتیسم تفاوتی با کودکان دیگر ندارد چون علائم اوتیسم به صورت اختلالات حسی حرکتی، ذهنی، ارتباطی و گفتاری در کودکان دختر و پسر مشاهده می شود، البته میزان ابتلا به بیماری اوتیسم در پسران 4 برابر بیشتر از دختران است. تشخیص بیماری اوتیسم در کودکان معمولا بعد از 3 سالگی می باشد اما در برخی از کودکان قبل از 3 سالگی هم می توان اوتیسم را تشخیص داد. تا به امروز هیچ آزمایش و هیچ دستگاهی نتوانسته بیماری اوتیسم را قبل از زایمان تشخیص دهد. در صورت درمان نشدن اختلال اوتیسم در کودکی، علائم اوتیسم در بزرگسالی در فرد باقی می ماند. برای ارزیابی و تست تخصصی برای تشخیص اوتیسم و همینطور برای درمان تخصصی اختلال اوتیسم در تهران به کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک که مرکز اوتیسم در غرب تهران می باشد مراجعه فرمائید. برای رزرو نوبت و مشاوره با بهترین دکتر اوتیسم در تهران با شماره 09304071002 تماس حاصل فرمائید. کلینیک توانبخشی نیک بهترین کلینیک کاردرمانی در غرب تهران و گفتاردرمانی در غرب تهران می باشد.

علائم اوتیسم در کودکان و بزرگسالان

1.عدم توانایی در ارتباط برقرار کردن با دیگران:

-عدم توانایی در شروع یا ادامه مکالمه با دیگران، در افرادی که تکلم و گفتار کافی دارند

-استفاده قالبی و تکراری از زبان (گفتن کلمات و جملات تکراری و کلیشه ای)

-فقدان بازی های نمادی خودانگیز یا بازی تقلیدی جمعی متناسب با سطح رشد

2.اختلال در تعاملات و روابط های اجتماعی:

عدم توانایی در استفاده از رفتارهای غیر کلامی متعدد نظیر نگاه چشم در چشم ، حالت های چهره (نداشتن اخم، لبخند، تعجب) و وضعیت اندامی ( نداشتن ایما اشاره)

-ناتوانی در برقراری ارتباط با همسالان

-فقدان جستجوی خودانگیز برای مشارکت در فعالیت های مورد علاقه

3.الگوهای محدود تکراری و قالبی در رفتار ،علایق و فعالیت ها:

اشتغال ذهنی مفرط با یک یا چند الگوی کلیشه ای و محدود علاقه

-چسبندگی انعطاف ناپذیر به برخی عادات و آداب بی فایده

-حرکات کلیشه ای و تکراری (چرخیدن، پریدن ،بال زدن دست ها و انگشتان و)

-توجه مداوم و بیش از حد به اشیا و اجزا آنها (مثل چرخ ماشین اسباب بازی)

کاردرمانی برای درمان اوتیسم

تشخیص اوتیسم چگونه است:

اختلال اوتیسم توسط روانپزشک و متخصصین کاردرمانگر و گفتاردرمانگر قابل تشخیص می باشد. همانطور که در مورد علائم اوتیسم صحبت کردیم اگر کودک یا بزرگسالی علائم بالا را داشته باشد حتما باید توسط روانپزشک و دکتر کاردرمان و گفتاردرمان ارزیابی شود و تست های تخصصی از او گرفته شود تا به درستی بیماری فرد تشخیص داده شود چون در بعضی موارد کودکان 2 یا 3 مورد از علائم بالا را دارند اما مبتلا به اوتیسم نمی باشند. برای ارزیابی و تشخیص دقیق این بیماری در کودکان می توانید به بهترین مرکز درمان اوتیسم در غرب تهران که کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک می باشد مراجعه فرمائید.

بهترین درمان اوتیسم در کلینیک توانبخشی نیک:

بهترین درمان برای اوتیسم در تهران و غرب تهران را کلینیک توانبخشی نیک ارائه می کند. خانواده هایی که کودکان اوتیسم در تهران و غرب تهران دارند می توانند با بهره گیری از خدمات تخصصی کاردرمانی و گفتاردرمانی کلینیک نیک در غرب تهران بهترین نتیجه را کسب کنند. همه کودکان اوتیسم اختلالات حسی دارند و همین اختلالات حسی باعث می شود از توانایی های حرکتی، ذهنی و گفتاری بسیار پایینی برخوردار باشند البته بعضی از کودکان که اوتیسم خفیف هستند و علائم کمتری دارند از نظر ذهنی و گفتاری در سطح بالاتری قرار دارند. بهترین درمان برای کودکانی که دچار طیف اوتیسم هستند درمان تیمی می باشد. در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک درمان به صورت تیمی می باشد و تیم درمان از بهترین دکترهای کاردرمان، گفتاردرمان، روانپزشک و رفتاردرمان تشکیل شده است.

خدمات تخصصی کاردرمانی برای درمان اوتیسم:

1.کاردرمانی حسی حرکتی و درکی حرکتی:

در این بخش کاردرمانگر حسی حرکتی با بهره گیری از رویکرد یکپارچگی حسی علائم و اختلالات حسی در حواس هفت گانه مانند واکنش نامناسب به نور و صداها (حس بینایی و شنوایی) ، دویدن و پریدن مفرط ، بال بال زدن و حرکات کلیشه ای در دست ها و پاها( حس وستیبولار و عمقی) ،بو کردن دائم اشیا و داخل دهان کردن و مزه کردن اشیا (حس بویایی و چشایی) و دست کشیدن و لمس کردن بیش از حد اشیا (حس لامسه) را برطرف می کنند و باعث رشد و تقویت حواس هفت گانه کودکان می شوند و در ادامه به دنبال رفع شدن مشکلات حسی با توجه به توانایی های کودک روی ارتقا مهارت های حرکتی درشت و ظریف کار می کنند تا کودک به بالاترین هماهنگی حرکتی برسد و سرانجام بتواند پیام های حسی که از داخل بدن و محیط اطراف می آید را تفسیر و یکپارچه کند و بهترین رفتار تطابق یافته با محیط را از خود نشان دهد.

2.کاردرمانی ذهنی شناختی:

در این بخش کاردرمانگر ذهنی کلینیک نیک با توجه به سن کودک و توانایی های ذهنی کودک روی مهارت های ذهنی از جمله انواع توجه(انتخابی، پایدار ،همزمانی ،انتقال)، تمرکز ، حل مسئله، قضاوت، درک مکان و زمان ،تفکر انتزاعی و … از پایه تا بالاترین سطح به صورت تخصصی کار می کنند تا کودک به بالاترین توانایی ذهنی شناختی خود دست پیدا کند.

3.کاردرمانی دست:

معمولا کودکانی که دچار اختلال طیف اوتیسم می شوند به دلیل مشکلات حسی در استفاده از دست و مهارت های دستی ضعف دارند که در بخش کاردرمانی دست کلینیک نیک روی درمان مشکلات حسی در اندام فوقانی و دست و همینطور روی تقویت و تحمل عضلانی کار می شود و مهارت های دستی جز به جز به کودک آموزش داده می شود.

4.کاردرمانی گروهی:

همه ی کودکان دارای اختلال اتیسم چه آنهایی که گفتار دارند و چه کودکانی که گفتار ندارند در شروع و ادامه ارتباط با دیگران ضعف دارند به همین منظور کاردرمانگر درمان را به صورت گروهی و با کودکان دیگر ارائه می دهند تا این کودکان بتوانند در هر محیط و موقیعتی با دیگران ارتباط برقرار کنند و نیاز خود را برطرف کنند.

5.رفتاردرمانی:

معمولا این کودکان دارای مشکلات رفتاری مانند لجبازی ، قشرق ، دستورپذیری و تحمل پایین و … می باشند که کاردرمانگر رفتاری با استفاده از تکنیک های رفتاری این مشکلات را برطرف می کند تا با بالا بردن دستورپذیری و حذف مشکلات رفتاری، کودک به طور کامل آماده حضور در کلاس های دیگر شود.


گفتاردرمانی برای اوتیسم

خدمات تخصصی گفتاردرمانی برای درمان اوتیسم:

کودکانی که دچار هر 3 سطح اوتیسم یعنی اوتیسم خفیف، اوتیسم متوسط و یا اوتیسم شدید هستند، دچار اختلالات گفتاری متفاوتی می شوند. کودکان اوتیسم شدید معمولا گفتار و کلام ندارند و یا فقط از تعداد محدودی از کلمات استفاده می کنند ولی کودکان اوتیسم متوسط از تعداد بیشتری از کلمات استفاده می کنند و جملات محدودی هم به کار می برند. کودکان اوتیسم خفیف دایره واژگان بیشتری دارند و از جملات بیشتری استفاده می کنند اما در درک حالات و احساسات دیگران، ارتباط برقرار کردن با دیگران به صورت کلامی و غیر کلامی، توضیح و توصیف وقایع و اتفاقات و داستان سازی تخیلی و واقعی به شدت ضعف دارند. اختلال گفتاری دیگری که در کودکان اوتیسم دیده می شود اختلال اکولیلیا یا اکولالیا می باشد یعنی کودک کلماتی را که می شنوند بدون هدف خاصی تکرار می کنند.

ارزیابی تخصصی گفتاردرمانی برای کودکان اوتیسم:

1.ارزیابی و بررسی اختلالات حسی در ناحیه صورت و دهان

2.ارزیابی تون عضلات صورت و دهان برای تولید صداها و آواها و …

3.ارزیابی توانایی کودک در تولید صداها، آواها، کلمات و جملات متناسب با سن او

4.ارزیابی توانایی کودک در توضیح و توصیف وقایع گذشته و حال

5.ارزیابی توانایی کودک در استفاده از تخیلات و داستان سازی تخیلی و واقعی

دکتر گفتاردرمانگر کلینیک توانبخشی نیک کودکان اوتیسم را به صورت کاملا تخصصی ارزیابی می کند و بهترین درمان را برای مشکلات و اختلالات گفتاری این کودکان ارائه می کند.

 

بهترین دکتر کاردرمان برای درمان اوتیسم در تهران:

بهترین دکتر کاردرمان برای درمان اوتیسم باید از ابزارهای مناسبی برای ارزیابی دقیق و اصولی استفاده کند. کودکان اوتیسم به دلیل اختلالات حسی که در حواس 7 گانه خود دارند باید به صورت دقیق بررسی شوند و درمانی تخصصی توسط دکتر کاردرمان بگیرند در غیر اینصورت به هم ریختگی حسی در این کودکان بسیار بیشتر می شود و به دنبال آن مهارت های حرکتی، مهارت های ذهنی و گفتاری به شدت دچار ضعف می شوند. یکی از بهترین دکترهای کاردرمان برای درمان اوتیسم در تهران در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک می باشد. دکتر کاردرمانگر کلینیک توانبخشی نیک با ارزیابی تخصصی که برای کودکان اوتیسم انجام می دهد همه اختلالات و مشکلات حسی این کودکان را تشخیص می دهد و با توجه به نتایج ارزیابی برنامه درمانی تخصصی برای این کودکان ارائه می کند.

بهترین دکتر گفتاردرمان برای درمان اوتیسم در تهران:

یکی از علائم اصلی اوتیسم اختلال در مهارت های گفتاری و کلامی می باشد. کودکانی که دچار اختلال اوتیسم می شوند از مهارت های زبانی و کلامی بسیار پایینی برخوردارند، این کودکان باید توسط دکتر گفتاردرمان به صورت تخصصی ارزیابی و بررسی شوند تا سطح مهارت های گفتاری آنها به طور دقیق مشخص شود. در این بین کودکانی هم هستند که دچار اختلالات گفتاری می شوند اما اوتیسم نیستند به همین دلیل کودکانی که از مهارت های گفتاری پایینی نسبت به همسالان خود برخوردار هستند حتما باید به طور دقیق و اصولی ارزیابی شوند تا به غلط برای آنها تشخیص اوتیسم گذاشته نشود. بهترین متخصص گفتاردرمان برای درمان اوتیسم در تهران در کلینیک توانبخشی نیک کودکان اوتیسم را به صورت دقیق و تخصصی ارزیابی می کند و با توجه به نتیجه ارزیابی بهترین برنامه درمانی را برای این کودکان ارائه می کند.

برای گرفتن مشاوره از متخصصان ما و رزرو نوبت با شماره 09304071002 در تماس باشید.

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کریمی کلینیک نیک

دختر من تشخیص اتیسم داشت و کلینیک نیک با درمانگران فوق العاده ای که دارد باعث پیشرفت بسیار زیادی در دختر من شدند

مقصودی کلینیک نیک

پسر من بیش فعال بود و نقص توجه داشت که با کمک کلینیک نیک تا حدی زیادی مشکلش حل شد و الان کلاس چهارم هستش خیلی ممنونم از زحماتتون

متوسلیان کلینیک نیک

سلام و خسته نباشید خدمت کلینیک نیک ممنون بابت تمام زحماتی که برای پسر من کشیدید،من پسرمو با تشخیص اختلال حسی و نقص توجه به کلینیک نیک بردم و با زحمات کاردرمانگر و گفتاردرمانگر کلینیک نیک مشکلاتش برطرف شد

رضایی کلینیک نیک

دخترم تاخیر رشدی داشت 2 سال زیر نظر کادر درمان کلینیک نیک بود خدا رو شکر الان خیلی عالی شده

اسدی کلینیک نیک

ممنون از روش درمان بسیار عالیتون پسرم کلاس دوم بود و اختلال یادگیری داشت بعد از گذشت 6 ماه کاملا درمان شد

نیک فرد کلینیک نیک

واقعا بهترین کلینیک توانبخشی تهران هستید. تشخیص بسیار عالی

خدمات کاردرمانی

خدمات گفتاردرمانی