preloader

کلینیک توانبخشی نیک
بهترین کلینیک کاردرمانی در شهرک راه آهن
بهترین کلینیک کاردرمانی در شهرک گلستان

کاردرمانی شهرک راه آهن

متاسفانه تعداد کمی کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی در شهرک راه آهن و شهرک گلستان وجود دارد که خدمات توانبخشی را به مراجعان ارائه می کنند. در نظر داشته باشید بین مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی شهرک راه آهن و شهرک گلستان فقط یک مرکز می باشد که از نظر خدمات درمانی، تجهیزات درمانی و تخصص تیم درمان از همه کلینیک های دیگر بهتر است. کلینیک توانبخشی نیک بهترین کلینیک کاردرمانی در شهرک راه آهن و شهرک گلستان می باشد. اگر کودک یا فرد بزرگسالی دارید که دچار اختلال جسمی، ذهنی و گفتاری می باشد و نیاز به خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی دارد می توانید برای تشخیص دقیق و درمان اختلال به کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک مراجعه فرمائید. نه تنها مراجعان عزیزی که ساکن شهرک راه آهن هستند بلکه تمام عزیزانی که ساکن مناطق غرب تهران هستند می توانند به کلینیک توانبخشی نیک که بهترین مرکز کاردرمانی در غرب تهران و بهترین مرکز گفتاردرمانی در غرب تهران می باشد مراجعه فرمایند. در کلینیک کاردرمانی نیک تمام خدمات توانبخشی با تعرفه مصوب نظام پزشکی و وزارت بهداشت در اختیار مراجعان عزیز قرار می گیرد. در ضمن مراجعان عزیزی که به هر دلیلی توانایی آمدن به کلینیک کاردرمانی شهرک راه آهن را ندارند می توانند از خدمات کاردرمانی در منزل و گفتاردرمانی در منزل استفاده کنند. اگر اطلاعات بیشتری نیاز دارید و قصد دارید از بهترین دکتر کاردرمان شهرک راه آهن و شهرک گلستان نوبت دریافت کنید با شماره 09304071002 تماس حاصل فرمائید.

بهترین کلینیک کاردرمانی شهرک راه آهن

عواملی که باعث می شوند کلینیک توانبخشی نیک بهترین کلینیک کاردرمانی شهرک گلستان و شهرک راه آهن باشد:

1.تیم درمانی کلینیک توانبخشی نیک از حرفه ای ترین و با سابقه ترین متخصصان کاردرمانگر و گفتاردرمانگر در تشخیص و درمان اختلالات و بیماری ها استفاده می کند.

2.کاردرمانگران و گفتاردرمانگران کلینیک توانبخشی نیک از جدیدترین روش ها و تخصصی ترین تکنیکهای درمانی برای ارزیابی و درمان مراجعان استفاده می کنند.

3.کادر درمان کلینیک توانبخشی نیک متشکل از متخصصان توانبخشی و متخصصان مغز و اعصاب و روانپزشک می باشد و در حین درمان تمام متخصصان به طور مستقیم بر پیشرفت مراجع نظارت دارند.

4.کلینیک کاردرمانی نیک در بهترین موقیعت شهرک راه آهن قرار دارد و از دسترسی عالی برخوردار است.

5.کلینیک کاردرمانی شهرک گلستان مجهز به وسایل و تجهیزات توانبخشی برای تمام حیطه ها و بخش های کاردرمانی و گفتاردرمانی می باشد.

6.استفاده از بهترین پروتکل درمانی در تعداد جلسات مناسب با هزینه و تعرفه مصوب نظام پزشکی.

خدمات تخصصی کاردرمانی شهرک راه آهن:

1.کاردرمانی حسی حرکتی شهرک گلستان:

در کاردرمانی حسی حرکتی شهرک راه آهن تمام اختلالات که منشا حسی دارند توسط دکتر کاردرمانگر به طور کامل معاینه و ارزیابی می شوند و با تکنیک ها و روش های درمانی نوین تمام این اختلالات درمان می شوند. بخش کوچکی از اختلالات و بیماری هایی که منشا حسی دارند:

1.اختلال پردازش حسی یا اختلال یکپارچگی حسی

2.اختلال طیف اوتیسم

3.بیش فعالی و نقص توجه تمرکز

4.اختلالات یادگیری

5.تاخیر ذهنی حرکتی

6.بخشی از اختلالات گفتاری

2.کاردرمانی جسمی شهرک راه آهن:

در کاردرمانی جسمی شهرک گلستان تمام اختلالات و بیماری های جسمانی در کودکان و بزرگسالان توسط دکتر متخصص کاردرمانگر به طور کامل معاینه و ارزیابی می شوند و برنامه درمانی دقیقی برای کسب بهترین نتیجه به مراجعه کنندگان ارائه می شود. بخشی از اختلالات جسمی که نیاز به کاردرمانی جسمی دارند:

1.فلج مغزی

2.فلج ارب

3.تاخیر رشدی

4.اختلالات عصبی عضلانی

5.صافی کف پا، زانو ضربدری و زانو پرانتزی و عقب زدگی زانو

6.لوردوز (گودی کمر)، کایفوز (قوز)، اسکلیوز (انحرافات طرفی ستون فقرات)

7.سکته مغزی

9.ضایعه نخاعی

10.ام اس

11. اس ام ای و ای ال اس

12.پارکینسون

3.کاردرمانی ذهنی شهرک راه آهن:

توانایی ها و عملکردهای ذهنی شناختی در کودکان و بزرگسالانی که دچار بیماری می شوند با افرادی که کاملا سالم هستند بسیار متفاوت است. تقریبا تمام فعالیت های ذهنی هر انسان در لوب پرفرونتال مغز انجام می شود، آسیب دیدن این قسمت باعث از بین رفتن یا ضعف کارکردهای ذهنی در افراد می شود. متخصص کاردرمانگر ذهنی در کلینیک کاردرمانی شهرک گلستان تمام عملکردهای ذهنی شناختی مراجع را ارزیابی می کند و هر عملکردی از مغز که دچار اختلال شده است را با روش ها و تمرینات خاصی درمان می کند.

4.کاردرمانی دست شهرک راه آهن:

هر گونه اختلال در ناحیه شانه، بازو و دست نیاز به بررسی توسط دکتر کاردرمانگر دارد. در بخش کاردرمانی دست شهران تمام مفاصل، عضلات و استخوانهای اندام فوقانی و دست توسط متخصص کاردرمانگر دست ارزیابی می شود و در صورت اختلال در هر قسمت از تکنیک های درمانی خاصی برای درمان استفاده می شود.

5.ماساژدرمانی شهرک گلستان:

متخصص کاردرمانگر از چندین نوع ماساژ برای کمک به درمان اختلالات و بیماری های مختلف در مراجعه کنندگان استفاده می کند. ماساژ درمانی با اهداف زیر انجام می شود:

1.افزایش خونرسانی و ایجاد آرامش در بافت های مختلف بدن

2.کاهش استرس و اضطراب بیماران

3.درمان و یا تعدیل اختلالات حسی

4.افزایش آگاهی بدنی و استفاده بهتر از اندام ها

5.کاهش سفتی و اسپاسم عضلات

6.بازی درمانی شهرک راه آهن:

بازی درمانی را با اهداف متفاوتی برای کودکان در دستور کار قرار می دهیم. با بازی کردن با کودک می توان به علت اصلی اختلال پی برد، با بازی کردن با کودک می توان استرس و اضطراب او را کاهش داد، با بازی کردن با کودک می توان ارتباط بهتری با او برقرار کرد و در نهایت بازی کردن باعث می شود که کودک تمامی دستورات و تکنیکی های درمانی که ما از او می خواهیم را اجرا کند.

7.اتاق تاریک شهرک گلستان:

در اتاق تاریک شهرک راه آهن از مدالیته ها و ابزارهای بینایی متفاوتی استفاده می کنیم و با اهداف بسیاری در برنامه درمانی مراجعان قرار می دهیم که هدف اصلی ما در استفاده از اتاق تاریک افزایش توجه و تمرکز بینایی می باشد.

چه کودکانی نیاز به کاردرمانی در شهرک راه آهن دارند:

1.اختلالات طیف اوتیسم ،آسپرگر و رت

2.اختلال در پردازش حسی و اختلال در یکپارچگی حسی

3.اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز

4.اختلالات یادگیری در ریاضی ،خواندن و نوشتن

5.تاخیر رشدی (تاخیر ذهنی حرکتی)

6.سندروم های ژنتیکی مثل سندروم داون

7.کودکانی که بهره هوشی پایینی دارند و کم توان ذهنی هستند

8.فلج مغزی (همی پلژی ،دایپلژی و کوادری پلژی)

9.اختلالات عصبی عضلانی (دیستروفی ها و میوپاتی های عضلانی)

10.کودکانی که دچار اختلالات رفتاری و لجبازی هستند

11.مراجعانی که دچار اختلالات گفتاری در تولید و تلفظ ،درک و پردازش کلام ،جریان و روانی کلام، آپراکسی و دیسپراکسی ،کم شنوایی و آفازی  هستند

12.اختلالات ارتوپدی در ستون فقرات مانند انحراف ستون فقرات اسکلیوز ،کایفوز یا قوز و لوردوز یا گودی کمر

13.اختلالات ارتوپدی در لگن مانند در رفتگی یک طرفه یا دو طرفه لگن

14.اختلالات ارتوپدی در زانو و پا مانند زانو پرانتزی ،زانو ضربدری ،عقب زدگی زانو و صافی کف پا

15.آموزش به کودکان برای قبولی در سنجش قبل از مدرسه و ارزیابی کودکان از نظر توانایی های حرکتی ،ذهنی شناختی و بهره هوشی کلامی و غیر کلامی

خانواده هایی که کودکانی با اختلالات بالا دارند و در غرب تهران ساکن هستند می توانند برای درمان به کاردرمانی شهرک گلستان مراجعه فرمایند.

چه بزرگسالانی نیاز به کاردرمانی در شهرک راه آهن دارند:

1.مراجعانی که به علت آسیب شریان ها دچار سکته مغزی شدند.

2.بیمارانی که به علت صانحه ،جراحی ستون فقرات ،تومورها و … دچار ضایعه نخاعی شدند.

3.کمردرد و گردن درد و درد های عضلانی

4.فتق و بیرون زدگی دیسک

5.پارکینسون

6.ام اس (MS) ،اس ام ای (SMA) و ای ال اس (ALS)

7.هانتینگتون

8.آلزهایمر

9.سندروم گیلمن باره

درمان اوتیسم در کاردرمانی شهرک راه آهن:

یکی از بهترین مراکز کاردرمانی در غرب تهران که به صورت تخصصی روی درمان کودکان اوتیسم کار می کند کلینیک کاردرمانی شهرک گلستان می باشد. در کلینیک کاردرمانی شهرک گلستان برای درمان کودکان اتیسم از تکنیک ها و روش های درمانی جدید در تمام بخش های کاردرمانی استفاده می شود. کودکان اوتیسم با توجه به شدت بیماری آنها و علائم آنها باید طبق ارزیابی و نظر دکتر کاردرمان از یکی از بخش ها و یا همه بخش های کاردرمانی که شامل کاردرمانی حسی حرکتی، کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی دست، ماساژدرمانی و رفتاردرمانی می شود استفاده کنند.

درمان اختلال پردازش حسی با کاردرمانی شهرک راه آهن:

هر کودک با 7 حس به دنیا می آید و با کمک این حواس هر اتفاقی که در درون بدن و همینطور خارج از بدن رخ می دهد را درک می کند. این حواس شامل حس لامسه، حس شنوایی، حس بینایی، حس بویایی، حس چشایی، حس وستیبولار و حس عمقی می باشند. کودکان به کمک این حواس می توانند محیط اطراف را کشف و بررسی کنند و به درک و شناخت اطراف خود بپردازند اما اگر هر گونه اختلال در این حواس به وجود آید مهارتهای ذهنی و شناختی کودک دچار مشکل می شود.

عواملی که باعث اختلال حسی در کودکان می شود

اختلال اوتیسم، اختلال بیش فعالی، اختلالات ژنتیکی، اختلال تاخیر رشد، فقر محیطی مثل سرگرم بودن بیش از حد با هر گونه ابزار دیجیتال مانند تلویزیون و گوشی، بازی نکردن پدر و مادر با کودک، ارتباط نداشتن کودک با کودکان دیگر یا بزرگسالان به جز پدر و مادر.

درمان بیش فعالی و نقص توجه تمرکز در کاردرمانی شهرک راه آهن:

3 مشخصه اصلی کودکانی که بیش فعال هستند:

1.دائما در حال تکان خوردن و حرکت کردن هستند. (راه رفتن، دویدن و پریدن)

2.به شدت تحمل پایینی دارند و هر کاری را با عجله و بی دقت انجام می دهند.

3.دامنه توجه پایینی دارند و در انجام کارهای ذهنی و نشستنی توجه و تمرکز ندارند.

کودکان بیش فعالی نیاز به کاردرمانی دارند و در صورت اختلالات گفتاری به گفتاردرمانی هم نیاز دارند. در کلینیک کاردرمانی نیک در شهرک گلستان با استفاده از تکنیک های خاصی که در کاردرمانی حسی حرکتی و ماساژ درمانی انجام می شود بیش فعالی این کودکان کاهش می یابد و از طرف دیگر دستورپذیری و تحمل این کودکان افزایش می یابد و همزمان با استفاده از کاردرمانی ذهنی و نوروتراپی توجه و تمرکز بالا رفته و تمام عملکردهای شناختی مانند یادگیری، حافظه، حل مسئله، قضاوت و … به شدت تقویت می شوند. البته در صورت نیاز و تشخیص دکتر، در کنار ماساژ درمانی، کاردرمانی حسی حرکتی و کاردرمانی ذهنی از اتاق تاریک و گفتاردرمانی هم استفاده می شود.

درمان اختلال یادگیری در کاردرمانی شهرک راه آهن:

اختلالات یادگیری به 3 شکل در کودکان مشاهده می شود: اختلال در خواندن، اختلال در نوشتن و اختلال در محاسبات و ریاضی.

این اختلال معمولا نزدیک به سنین مدرسه در کودکان تشخیص داده می شود و درمان قطعی اختلال یادگیری مداخلات توانبخشی یعنی کاردرمانی و گفتاردرمانی می باشد ولی در بعضی مواقع کودک در کنار توانبخشی نیاز به دارو درمانی هم دارد. درمان اصلی برای کودکانی که دچار اختلالات یادگیری می شوند کاردرمانی درکی حرکتی، کاردرمانی ذهنی شناختی و گفتاردرمانی است. مرکز کاردرمانی شهرک گلستان سابقه درمان بیشترین مراجع را در زمینه اختلالات یادگیری دارد.

درمان اختلالات رفتاری در کاردرمانی شهرک راه آهن:

کودکان معمولا به دلایل زیر دچار اختلالات رفتاری می شوند:

1.رفتارهای اشتباه والدین

2.اختلالات حسی کودکان

3.عدم هماهنگی بین روش تربیتی مادر و پدر

اختلالات رفتاری در کودکان شامل لجبازی، پرخاشگری، عدم دستورپذیری، گریه کردن بی دلیل و قشرق کردن، اضطراب، وابستگی، خود زنی و آبرو ریزی می شوند. بهترین زمان برای درمان اختلالات رفتاری در کودکان قبل سن 5 سالگی می باشد زیرا اختلالات رفتاری در صورت درمان نشدن به مرور زمان شدید تر می شوند و با رفتن کودک به محیط پیش دبستانی و مدرسه اختلالات رفتاری به مراتب بیشتر می شوند.

می توانید برای درمان اختلالات رفتاری با تکنیک رفتاردرمانی به کاردرمانگر رفتاری یا رفتاردرمانگر مراجعه فرمائید. بهترین کلینیک کاردرمانی شهرک گلستان که در زمینه درمان اختلالات رفتاری فعالیت می کند کلینیک توانبخشی نیک می باشد.

درمان تاخیر رشدی یا تاخیر ذهنی حرکتی در کاردرمانی شهرک گلستان:

تاخیر رشدی به این معنا است که کودک حدود چند ماه در مهارتهای حرکتی و مهارت های ذهنی و همینطور مهارت های گفتاری نسبت به همسالان خود تاخیر دارد. این کودکان اگر تحت درمان قرار نگیرند زمان تاخیر در آنها بیشتر می شود و به مرور نسبت به همسالان خود دچار تاخیر بیشتری می شوند. کودکانی که دچار تاخیر ذهنی حرکتی شده اند نیاز به کاردرمانی جسمی، ماساژدرمانی، کاردرمانی ذهنی و گفتاردرمانی دارند. می توانید برای درمان قطعی تاخیر ذهنی حرکتی به کلینیک کاردرمانی شهرک راه آهن مراجعه فرمائید.

درمان اختلالات ارتوپدی در کاردرمانی شهرک راه آهن:

اختلالات ارتوپدی شایعی که در کودکان مشاهده می شود شامل:

1.صافی کف پا و بی ثباتی مچ پا

2.عقب زدگی زانو، زانو پرانتزی، زانو ضربدری

3.انحرافات ستون فقرات که شامل لوردوز (گودی کمر)، کایفوز (قوز) و اسکلیوز

تمام اختلالات ارتوپدیک در کودکان با کاردرمانی جسمی و یا فیزیوتراپی درمان می شوند. متاسفانه اگر اختلالات ارتوپدی در کودکان درمان نشود باعث آسیب های بیشتر در نقاط دیگر بدن می شود و حتی گاهی اوقات تنها راه درمان جراحی است. کلینیک کاردرمانی شهرک گلستان تمام اختلالات ارتوپدیک کودکان را از طریق کاردرمانی جسمی با تکنیک ها و روش های درمانی متناسب با هر کودک درمان می کند.

درمان فلج مغزی با کاردرمانی شهرک راه آهن:

کودکان با دلایل متفاوتی دچار فلج مغزی یا cp می شوند و با توجه به اینکه کدام قسمت مغز آسیب ببیند علائم مختلفی نشان می دهند. فلج مغزی می تواند دو اندام و یا چهار اندام کودک را درگیر کند که می توانیم فلج مغزی را بر اساس اندام درگیر شده به 3 دسته همی پلژی، دای پلژی و کوادری پلژی تقسیم کنیم.  بعضی از علائم بیماری فلج مغزی شامل سفتی و اسپاسم اندام ها، پاتولوژیک شدن رفلکس ها، دفورمیتی در استخوان و مفاصل و تاخیر در کسب مهارت های حرکتی مثل گردن گرفتن، نشستن، سینه خیز رفتن و … می شوند. کودکانی که دچار فلج مغزی می شوند در ابتدا باید توسط دکتر مغز و اعصاب ویزیت شوند و برای درمان حتما باید به کاردرمانی و گفتاردرمانی مراجعه کنند. می توانید برای درمان فلج مغزی به کاردرمانی شهرک گلستان و کلینیک توانبخشی نیک مراجعه فرمائید.

درمان اختلالات ژنتیکی در کاردرمانی شهرک راه آهن:

کودکانی که دچار اختلالات ژنتیکی و سندروم های ژنتیکی می شوند مانند سندروم داون از بدو تولد نیاز به کاردرمانی جسمی و حرکتی، کاردرمانی ذهنی و گفتاردرمانی دارند. هر چه توانبخشی برای این کودکان زودتر شروع شود میزان تاثیرگذاری آن هم بیشتر می شود و این کودکان بهتر می توانند مهارت های حرکتی، ذهنی و گفتاری را متناسب با همسالان خود کسب کنند. می توانید برای توانبخشی تخصصی اختلالات ژنتیکی به کاردرمانی شهرک گلستان در کلینیک توانبخشی نیک مراجعه فرمائید.

خلاصه مقاله:

کسانی که ساکن منطقه شهرک راه آهن و یا شهرک گلستان هستند و فردی را در خانواده دارند که نیاز به کاردرمانی و گفتاردرمانی دارد می توانند این مقاله را مطالعه کنند تا با بهترین کلینیک کاردرمانی شهرک راه آهن و بهترین کلینیک گفتاردرمانی شهرک گلستان آشنا شوند. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با بهترین دکترهای کاردرمانگر و گفتاردرمانگر شهرک راه آهن می توانید با شماره 09304071002 تماس حاصل فرمائید.

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کریمی کلینیک نیک

دختر من تشخیص اتیسم داشت و کلینیک نیک با درمانگران فوق العاده ای که دارد باعث پیشرفت بسیار زیادی در دختر من شدند

مقصودی کلینیک نیک

پسر من بیش فعال بود و نقص توجه داشت که با کمک کلینیک نیک تا حدی زیادی مشکلش حل شد و الان کلاس چهارم هستش خیلی ممنونم از زحماتتون

متوسلیان کلینیک نیک

سلام و خسته نباشید خدمت کلینیک نیک ممنون بابت تمام زحماتی که برای پسر من کشیدید،من پسرمو با تشخیص اختلال حسی و نقص توجه به کلینیک نیک بردم و با زحمات کاردرمانگر و گفتاردرمانگر کلینیک نیک مشکلاتش برطرف شد

رضایی کلینیک نیک

دخترم تاخیر رشدی داشت 2 سال زیر نظر کادر درمان کلینیک نیک بود خدا رو شکر الان خیلی عالی شده

اسدی کلینیک نیک

ممنون از روش درمان بسیار عالیتون پسرم کلاس دوم بود و اختلال یادگیری داشت بعد از گذشت 6 ماه کاملا درمان شد

نیک فرد کلینیک نیک

واقعا بهترین کلینیک توانبخشی تهران هستید. تشخیص بسیار عالی

خدمات کاردرمانی

خدمات گفتاردرمانی