preloader

بهترین کلینیک توانبخشی در غرب تهران
کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک

آنچه در این مقاله می خوانید:

مرکز و کلینیک کاردرمانی در غرب تهران

کلینیک توانبخشی نیک یکی از بزرگترین و مجهزترین مراکز کاردرمانی و گفتاردرمانی در غرب تهران می باشد. تمام خدمات و حیطه های تخصصی کاردرمانی برای درمان مراجعان و بیماران از سنین کودکی تا بزرگسالی به صورت کاملا تخصصی توسط بهترین دکترهای کاردرمانگر با تجربه ،حرفه ای و با سابقه بالا در کلینیک توانبخشی نیک که بهترین کلینیک کاردرمانی در غرب تهران و همینطور بهترین کلینیک گفتاردرمانی در غرب تهران می باشد ارائه می شود. به دلیل موقیعت خاص و دسترسی عالی که این مرکز کاردرمانی در غرب تهران دارد مراجعان عزیز می توانند در کمترین زمان ممکن به این کلینیک مراجعه کنند. مراجعان عزیزی که به هر دلیلی توانایی آمدن به کلینیک را ندارند می توانند از خدمات کاردرمانی در منزل و گفتاردرمانی در منزل کلینیک توانبخشی نیک استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن نوبت با شماره 09304071002 در تماس باشید.

بهترین مرکز کاردرمانی در غرب تهران

مرکز توانبخشی نیک در غرب تهران همه حیطه های تخصصی کاردرمانی را دارا می باشد. هر مراجعی با هر نوع اختلالی از سن کودکی تا بزرگسالی که به خدمات کاردرمانی نیاز داشته باشد می تواند به مرکز کاردرمانی نیک در غرب تهران مراجعه کند. در این کلینیک متخصص کاردرمانگر مراجع را از همه نظر به صورت کاملا تخصصی ارزیابی می کند تا از طریق ارزیابی و علائم و شرایط بیمار نوع بیماری او را تشخیص دهد و پروتکل و برنامه درمانی خاص و ویژه ای را برای او در نظر بگیرد.

تیم درمانی کلینیک توانبخشی نیک

در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک در غرب تهران درمان به صورت تیمی انجام می شود و این تیم درمانی متشکل از متخصصین کاردرمانی ،گفتاردرمانی ،روانشناس ،روانپزشک ،متخصص اطفال و متخصص مغز و اعصاب می باشد. در بهترین کلینیک کاردرمانی در غرب تهران برای سریع تر شدن روند درمان و گرفتن بهترین نتیجه بیشترین میزان همفکری و همکاری بین تیم درمانی وجود دارد.

خدمات تخصصی کاردرمانی کلینیک توانبخشی نیک

1.کاردرمانی حسی حرکتی در غرب تهران

2.کاردرمانی ذهنی در غرب تهران

3.کاردرمانی جسمی در غرب تهران

4.کاردرمانی دست در غرب تهران

5.کاردرمانی گروهی (گروه درمانی) در غرب تهران

6.بازی درمانی در غرب تهران

7.کاردرمانی بینایی و اتاق تاریک در غرب تهران

چه مراجعانی به کاردرمانی نیاز دارند

کودکانی که دچار اختلالات زیر هستند نیاز به کاردرمانی در غرب تهران دارند:

1.اختلالات طیف اوتیسم ،آسپرگر و رت

2.اختلال پردازش حسی و اختلال در یکپارچگی حسی

3.اختلال بیش فعالی و نقص توجه و تمرکز

4.اختلالات یادگیری در ریاضی ،خواندن و نوشتن

5.تاخیر رشدی (تاخیر ذهنی حرکتی)

6.سندروم های ژنتیکی مثل سندروم داون

7.کودکانی که بهره هوشی پایینی دارند و کم توان ذهنی هستند

8.فلج مغزی (همی پلژی ،دایپلژی و کوادری پلژی)

9.اختلالات عصبی عضلانی (دیستروفی ها و میوپاتی های عضلانی)

10.کودکانی که دچار اختلالات رفتاری و لجبازی هستند

11.مراجعانی که دچار اختلالات گفتاری در تولید و تلفظ ،درک و پردازش کلام ،جریان و روانی کلام، آپراکسی و دیسپراکسی ،کم شنوایی و آفازی  هستند

12.اختلالات ارتوپدی در ستون فقرات مانند انحراف ستون فقرات اسکلیوز ،کایفوز یا قوز و لوردوز یا گودی کمر

13.اختلالات ارتوپدی در لگن مانند در رفتگی یک طرفه یا دو طرفه لگن

14.اختلالات ارتوپدی در زانو و پا مانند زانو پرانتزی ،زانو ضربدری ،عقب زدگی زانو و صافی کف پا

15.آموزش به کودکان برای قبولی در سنجش قبل از مدرسه و ارزیابی کودکان از نظر توانایی های حرکتی ،ذهنی شناختی و بهره هوشی کلامی و غیر کلامی

کاردرمانی اوتیسم در غرب تهران

کودکانی که در غرب تهران دچار اوتیسم خفیف ،متوسط و شدید هستند برای درمان و کاهش مشکلات حسی و یادگیری مهارت های حرکتی ضروری و مهم نیاز دارند از خدمات کاردرمانی حسی حرکتی با تکنیک یکپارچگی حسی و ماساژ در کلینیک توانبخشی نیک استفاده کنند. کودکان اوتیسم نسبت به همسالان خود از توانایی های ذهنی پایین تری برخوردارند و برای آموزش و افزایش مهارت های ذهنی شامل توجه و تمرکز ،درک و یادگیری و حافظه و … نیاز شدیدی به کاردرمانی ذهنی دارند و همینطور برای آموزش و تقویت مهارت های دستی نیاز به کاردرمانی دست در غرب تهران دارند.

کاردرمانی بیش فعالی در غرب تهران

کودکانی که در غرب تهران دچار بیش فعالی و نقص توجه تمرکز هستند برای کاهش تحرک و بی قراری که دلیل اصلی آن مشکلات حسی می باشد نیاز به کاردرمانی حسی حرکتی در غرب تهران و برای درمان نقص توجه تمرکز و افزایش کارکردهای ذهنی شناختی نیاز به کاردرمانی ذهنی در غرب تهران دارند البته بعضی از کودکان بیش فعال در کنار کاردرمانی و گفتاردرمانی باید از رفتار درمانی و دارو درمانی هم استفاده کنند.در کاردرمانی ذهنی روی تئوری ذهن و درک رفتار و حالات دیگران هم کار می شود و درک کودکان را در موقیعت های مختلف افزایش می دهد.

کاردرمانی اختلال یادگیری در غرب تهران

کودکانی که در غرب تهران دچار اختلالات یادگیری در زمینه نوشتن ،خواندن و یا ریاضیات هستند نیاز دارند به صورت همزمان از خدمات کاردرمانی حسی حرکتی و کاردرمانی ذهنی و کاردرمانی دست در غرب تهران استفاده کنند تا از طریق فعالیت ها و تمرین های حرکتی بیشترین میزان هماهنگی را بین نیمکره های مغز ایجاد کنیم و مدارهای عصبی جدیدی را به وجود بیاوریم و همزمان با کاردرمانی ذهنی توجه انتخابی ،توجه پایدار و توجه تقسیم شده را در کودک افزایش دهیم و به دنبال افزایش انواع توجه به بهبود حافظه کوتاه مدت و بلند مدت کمک کنیم و انواع اختلالات یادگیری در کودکان را درمان کنیم.

کاردرمانی اختلالات حسی در غرب تهران

بعضی از کودکان به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، فقر محیطی ،عدم تماس و ارتباط نداشتن با کودکان و افراد دیگر ،استفاده طولانی مدت از تلویزیون موبایل تبلت و … دچار اختلالات حسی می شوند و در بعضی موارد به اشتباه برای این کودکان تشخیص اوتیسم می گذارند. در صورتی که به موقع خدمات کاردرمانی و گفتاردرمانی برای این کودکان شروع شود و سبک زندگی آنها تغییر کند علائم به تدریج کاهش می یابند و این کودکان کاملا درمان می شوند. در غیر این صورت علائم تشدید می شوند و کودک نمی تواند مانند همسالان خود مهارت های حرکتی ،ذهنی ،گفتاری و ارتباطی را کسب کند.

کاردرمانی فلج مغزی در غرب تهران

کودکانی که در غرب تهران دچار فلج مغزی می شوند می توانند به کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک در غرب تهران مراجعه کنند. علائم این کودکان شامل اسپاستی سیتی و سفتی در اندام ها ،تاخیر در کسب مراحل حرکتی مانند گردن گرفتن ،نشستن و … ،وجود رفلکس های مزاحم ،اختلالات حسی و… . بسته به اینکه کدامیک از اندام های کودک درگیر باشد فلج مغزی را به سه دسته همی پلژی ،دایپلژی و کوادری پلژی تقسیم می کنند. برای درمان این کودکان به کلینیک کاردرمانی نیک در غرب تهران مراجعه کنید.

کاردرمانی کم توان ذهنی در غرب تهران

برخی کودکان بهره هوشی (IQ) پایین تر از نرمال دارند و با توجه به اینکه بهره هوشی آنها چه عددی باشد از توانایی ها و مهارت های حرکتی ،ذهنی و گفتاری پایینی نسبت به همسالان برخوردارند. در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک در غرب تهران از کودکانی که دچار کم توانی ذهنی و عقب ماندگی ذهنی هستند تست های استاندارد برای مشخص شدن بهره هوشی گرفته می شود و طبق این تست ها میزان ناتوانی کودک در مهارت های حرکتی ،ذهنی و گفتاری مشخص می شود. این ناتوانی و پایین بودن بهره هوشی را می توان با تمرین های خاصی در کاردرمانی حسی حرکتی ،کاردرمانی ذهنی و گفتاردرمانی در غرب تهران تا بالاترین حد ممکن جبران کرد و میزان تاخیری که این کودکان نسبت به همسالان خود دارند را کاهش داد و این کودکان را برای قبولی در سنجش مقدماتی یا سنجش تخصصی قبل از مدرسه آماده کرد.

کاردرمانی تاخیر رشدی در غرب تهران

کودکانی که دچار تاخیر رشدی یا تاخیر ذهنی حرکتی هستند از بهره هوشی نرمالی برخوردارند ولی به دلایل مختلفی نسبت به همسالان خود در توانایی های حرکتی ،ذهنی و گفتاری دچار تاخیر هستند که این تاخیر با کاردرمانی و گفتاردرمانی قابل درمان است.  سیستم عصبی در این کودکان معمولا از رشد کمتری نسبت به همسالان خود برخوردار می باشد و در واقع با کاردرمانی و گفتاردرمانی سرعت رشد مغز در این کودکان افزایش می یابد و این تاخیر جبران می شود. در صورت جبران نشدن این تاخیر این کودکان همیشه از همسالان خود عقب تر هستند و معمولا نمی توانند سنجش قبل از ورود به مدرسه را قبول شوند.

کاردرمانی اختلالات رفتاری و لجبازی در غرب تهران

کودکانی که در غرب تهران دچار اختلالات رفتاری هستند می توانند به کلینیک کاردرمانی در غرب تهران مراجعه کنند. اختلالات رفتاری شامل عدم دستور پذیری ،تحمل پایین ،گریه کردن بی دلیل ،قشرق کردن و خود زنی ،ارتباط برقرار نکردن با دیگران و … می باشد. این کودکان معمولا به دلیل رفتار نادرست پدر و مادر دچار مشکلات رفتاری می شوند و در صورت برطرف نشدن به مرور زمان این مشکلات تشدید می شوند و باعث از بین رفتن اعتماد به نفس و عزت نفس در کودک می شود و کودک استقلال خود را از دست می دهد و در هر موقیعتی وابسته پدر و مادر می باشد. اختلالات رفتاری با رفتاردرمانی اصولی کاملا درمان می شود.

کاردرمانی اختلالات ارتوپدی کودکان در غرب تهران

اختلالات ارتوپدی جزو اختلالات پیشرونده هستند یعنی به مرور زمان شدت اختلال بیشتر می شود به همین دلیل کودکانی که دچار صافی کف پا ،زانو پرنتزی ،زانو ضربدری و عقب زدگی زانو ،کایفوز یا قوز ،لوردوز یا گودی کمر ،اسکلیوز یا انحراف ستون فقرات می شوند حتما باید تحت درمان کاردرمانی جسمی قرار گیرند تا از شدت این اختلالات کاسته شود و از پیشرفت آنها جلوگیری شود.

کاردرمانی برای قبولی سنجش قبل مدرسه در غرب تهران

کودکان برای ورود به مدرسه عادی حتما باید در تست سنجش قبول شوند. در این تست مهارت های حرکتی ،ذهنی شناختی و گفتاری کودک ارزیابی می شود و فقط در صورت کسب نمره لازم کودک می تواند وارد مدرسه عادی شود. در کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک در غرب تهران کودکانی که نیاز به قبولی در سنجش دارند به طور دقیق ارزیابی می شوند و در صورت نیاز تمام آیتم های تست سنجش با این کودکان کار می شود تا این کودکان بتوانند این تست را قبول شوند و دیگر نیاز نباشد در مدارس استثنایی تحصیل کنند.

کاردرمانی بزرگسالان در غرب تهران

بزرگسالانی که دچار بیماریهای زیر هستند نیاز به کاردرمانی در غرب تهران دارند:

1.مراجعانی که به علت آسیب شریان ها دچار سکته مغزی شدند

2.بیمارانی که به علت صانحه ،جراحی ستون فقرات ،تومورها و … دچار آسیب نخاعی شدند

3.کمردرد و گردن درد و درد های عضلانی

4.فتق و بیرون زدگی دیسک

5.پارکینسون

6.ام اس (MS) ،اس ام ای (SMA) و ای ال اس (ALS)

7.هانتینگتون

8.آلزهایمر

9.سندروم گیلمن باره

 

کاردرمانی سکته مغزی در غرب تهران

در همه افراد به خصوص کسانی که سن بالایی دارند به دنبال آسیب دیدن عروق مغز سکته مغزی رخ می دهد. بسته به اینکه کدام قسمت مغز آسیب ببیند علائم متفاوتی را در افراد مشاهده می کنیم. اکثر کسانی که سکته مغزی می کنند در حرکت دادن اندام ها و قسمت های مختلف بدن دچار محدودیت می شوند و نیاز شدیدی به کاردرمانی جسمی و فیزیوتراپی دارند و البته اگر سکته مغزی به لوب گیجگاهی فرد آسیب زده باشد دچار اختلالات گفتار و زبان هم می شوند که حتما باید به گفتاردرمانی مراجعه کنند. برای درمان سکته مغزی در غرب تهران می توانید به کلینیک توانبخشی نیک در غرب تهران مراجعه کنید.

کاردرمانی ضایعه نخاعی در غرب تهران

به دنبال آسیب به ستون فقرات به دلایل مختلفی مانند تصادف و ضربه به ستون فقرات، وجود تومور و توده اطراف نخاع، انحرافات ستون فقرات، جراحی های ستون فقرات و … به نخاع آسیب می رسد و بسته به اینکه کدام قسمت نخاع آسیب ببیند علائم متفاوتی مشاهده می شود. این افراد نیاز شدیدی به کاردرمانی و فیزیوتراپی دارند.

کاردرمانی درد در ناحیه کمر و گردن در غرب تهران

همه افراد در سنین مختلف کمردرد و گردن درد های خفیف تا شدید را تجربه می کنند. علت این دردها عوامل مختلفی نظیر ضربه به کمر و گردن، کوتاهی عضلات، انحراف در ستون فقرات، ژنتیک، پوسچر نامناسب، وضعیت نامناسب بدن هنگام خواب، بیرون زدگی دیسک، جراحی و … می تواند باشد. برای تشخیص علت درد و درمان آن به کاردرمانی و فیزیوتراپی کلینیک نیک در غرب تهران مراجعه کنید.

کاردرمانی پارکینسون در غرب تهران

بیماری پارکینسون یک نوع بیماری نورولوژیک می باشد که معمولا بعد از 45 سالگی شروع می شود. در این بیماری سیستم عصبی آسیب می بیند و به دنبال این آسیب همه حرکات بیمار مانند راه رفتن، غذا خوردن، نوشتن، صحبت کردن و حتی پلک زدن کند می شود. این بیماران برای کاهش علائم و جلوگیری از پیشرفت بیماری نیاز به کاردرمانی جسمی دارند.

کاردرمانی ام اس در غرب تهران

بیماری ام اس (MS) یک نوع بیماری خود ایمنی است یعنی سیستم ایمنی بدن به غلاف میلین سلول ها و رشته های عصبی حمله می کند و باعث آسیب به سیستم عصبی می شود و علائمی نظیر ضعف خفیف تا فلج شدید اندام ها، اسپاسم و سفتی عضلات، سرگیجه، دوبینی و اختلالات حسی در این افراد مشاهده می شود. این بیماران برای جلوگیری از پیشرفت بیماری به کاردرمانی جسمی و فیزیوتراپی نیاز دارند.

کاردرمانی اس ام ای در غرب تهران

در بیماری اس ام ای (SMA) سلول های حرکتی نخاع به تدریج از بین می روند و بیمار دچار فلج پیش رونده اندام ها می شود. در این بیماری آتروفی و ضعف عضلات از دست ها شروع می شود و به تدریج در کل بدن مشاهده می شود. معمولا افراد در اواخر بزرگسالی درگیر این بیماری می شوند.

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد مراکز و کلینیک های کاردرمانی در غرب تهران صحبت کردیم. یکی از بهترین کلینیک های کاردرمانی و توانبخشی، کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک واقع در غرب تهران می باشد. این کلینیک از تیم درمانی و توانبخشی بسیار حرفه ای برخوردار است و به دلیل دسترسی مناسب این مرکز به وسایل حمل و نقل عمومی و بزرگراه های اصلی تهران، مراجعان عزیز از تمام نقاط غرب تهران نظیر شهرک راه آهن، ورد آورد، چیتگر، شهران، جنت آباد، صادقیه، پونک، مرزداران، سعادت آباد، شهرک غرب، بلوار فردوس، آزادی و حتی شهریار، فردیس ،کرج و … به راحتی می توانند به کلینیک توانبخشی نیک مراجعه کنند.

مراجعان عزیزی که ساکن مناطق زیر هستند می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن به کلینیک توانبخشی نیک مراجعه کنند:

کاردرمانی در چیتگر، کاردرمانی در شهرک راه آهن، کاردرمانی در وردآورد، کاردرمانی شهران، کاردرمانی در اشرفی اصفهانی، کاردرمانی در جنت آباد، کاردرمانی در صادقیه، کاردرمانی در پونک، کاردرمانی در سعادت آباد، کاردرمانی در مرزداران، کاردرمانی در شهرک غرب، کاردرمانی در بلوار فردوس، کاردرمانی در آزادی، کاردرمانی در شهریار، کاردرمانی در شهر قدس، کاردرمانی در فردیس، کاردرمانی در کرج.

کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی نیک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کریمی کلینیک نیک

دختر من تشخیص اتیسم داشت و کلینیک نیک با درمانگران فوق العاده ای که دارد باعث پیشرفت بسیار زیادی در دختر من شدند

مقصودی کلینیک نیک

پسر من بیش فعال بود و نقص توجه داشت که با کمک کلینیک نیک تا حدی زیادی مشکلش حل شد و الان کلاس چهارم هستش خیلی ممنونم از زحماتتون

متوسلیان کلینیک نیک

سلام و خسته نباشید خدمت کلینیک نیک ممنون بابت تمام زحماتی که برای پسر من کشیدید،من پسرمو با تشخیص اختلال حسی و نقص توجه به کلینیک نیک بردم و با زحمات کاردرمانگر و گفتاردرمانگر کلینیک نیک مشکلاتش برطرف شد

رضایی کلینیک نیک

دخترم تاخیر رشدی داشت 2 سال زیر نظر کادر درمان کلینیک نیک بود خدا رو شکر الان خیلی عالی شده

اسدی کلینیک نیک

ممنون از روش درمان بسیار عالیتون پسرم کلاس دوم بود و اختلال یادگیری داشت بعد از گذشت 6 ماه کاملا درمان شد

نیک فرد کلینیک نیک

واقعا بهترین کلینیک توانبخشی تهران هستید. تشخیص بسیار عالی

خدمات کاردرمانی

خدمات گفتاردرمانی